Frågor och svar

Svenska Cantab

Vanliga frågor och svar

Här kan du läsa våra vanligaste frågor och svar samt ta del av information som kan vara viktigt för dig som kund. 

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta Kundtjänst

Vanliga frågor och svar

Levererar ni till min adress?

Du kan söka på din adress via startsidan eller under bredbandsfliken här på hemsidan, och se om vi har möjlighet att leverera våra tjänster till din adress.

Vad är det för bindningstid?

Alla våra abonnemang har 0 månaders bindningstid, och 1 kalendermånad uppsägningstid, om inte annat anges vid tecknande av kampanj.

Hur beställer jag?

Beställning görs antingen direkt i portalen hos Open Universe eller via kontakt med oss på kundtjänst. Du kan även fylla i beställningsformuläret du hittar på vår hemsida.

Hur snabbt kommer min tjänst igång?

Vid beställning så kommer din bredbandstjänst starta igång så fort som möjligt. Väljs ett datum fram i tiden kommer tjänsten starta det datum som du valt.

Vad är ”Cantab Wifi”?

Cantab Wifi är en prenumerationstjänst där du betalar månadsvis för att få tillgång till en Cantab router samt fullständig uppsikt och support för din router.

Vad är ”Cantab Wifi Extra”?

Precis som Cantab Wifi, så är detta en prenumerationstjänst där du betalar månadsvis. Du får tillgång till en extender för att förlänga och förbättra din wifi signal i hemmet.

Vilken hastighet ska jag välja?

Hastigheten bestäms av antalet personer som ska surfa, vad du vill göra och vilka krav som finns. Välj mellan våra olika paket och hitta det som passar dig bäst.

Är jag garanterad någon hastighet?

Alla våra bredband har hastigheten i namnet. Dessa hastigheter anses som ”upp till” hastigheter då din hastighet kan påverkas av flera faktorer som vi inte alltid kan rå för.

Hur får jag min faktura?

Vi skickar som standard ut fakturan via brev till dig. Du kan dock ansöka om autogiro i fall du är intresserad utav det. Vi erbjuder även möjlighet till faktura via e-post eller kivra.

Kan jag ta med min tjänst vid flytt?

Så länge din nya adress också är ansluten till Open Universe kan du självklart flytta med vår tjänst. För att kontrollera detta så kan du vända dig till oss på kundtjänst.